Film koji je producirao Andrea Iervolino bio je u užem izboru kandidata za Oskara u glavnoj kategoriji, kao i kategorijama „muzika” i „kostim”. Ipak, nije se našao među nominovanima, ali to ne menja pozitivan pogled na svet slavnog producenta.
Film „Čekajući varvare”, iza kog stoji njegova produkcijska kuća Iervolino Entertainment, obarao je rekorde i do poslednjeg trenutka bio je u trci za Oskara, a za to vreme Andrea Iervolino boravio je u Beogradu, gde je sredinom 2020. otvorio studio za proizvodnju kratkometražnih animiranih sadržaja namenjenih internacionalnom tržištu.
Kako smo sa njim za magazin “Original” pričali pre nego što su bile poznate konačne nominacije, pitali smo ga za očekivanja.
“Proces kandidovanja filma za Oskara nije nimalo lak – ponekad čak podseća na kampanju za predsednika ili premijera neke države. Najbitnije je ubediti one čije se mišljenje uvažava da vaš film nosi važnu i drugačiju poruku i da samim tim zaslužuje kandidaturu, a na kraju i samu nagradu. Zanimljiva stvar u vezi sa filmom „Čekajući varvare” jeste da će film, zbog toga što je snimljen na engleskom jeziku, biti u trci za Oskara u glavnoj kategoriji, iako je u potpunosti urađen u italijanskoj produkciji. To znači da ćemo biti u direktnoj konkurenciji sa filmovima holivudske produkcije, što je dodatni izazov, a pored nagrade za najbolji film, takmičićemo se i u kategorijama muzike, kostima… A što se tiče mojih očekivanja, ona su, kao i u svemu što u životu radim, pozitivna. Optimizam je najbitniji preduslov za uspeh”, rekao je Andrea Iervolino na početku razgovora.
Kakva je ova godina bila za Vas? Jeste li sedeli i čekali da ovo što nas je zadesilo prođe ili ste tražili načina da predupredite krizu, za koju mnogi tvrde da nas tek čeka?
– Iako možda zvuči čudno, za mene je ova godina bila jedna od najproduktivnijih do sada i definitivno godina novih početaka i ideja. Mogu slobodno da kažem da danas verovatno ne bismo pričali o Iervolino studiju u Srbiji i raznim drugim uspesima koje smo ovde postigli da nije bilo pandemije, već bismo ovaj razgovor vodili 2021. ili 2022. godine. Nedostatak putovanja i snimanja igranih filmova u prvim mesecima pandemije „naterali” su me da svu svoju pažnju preusmerim na realizaciju velikih planova koje sam imao sa Milošem Bikovićem u Srbiji i u tome smo i uspeli. S vremenom smo svi zajedno pronašli novi način da nastavimo i sa drugim aktivnostima, pa tako trenutno snimamo i igrane filmove u Italiji, poštujući sve neophodne zdravstvene protokole.
U Novom Sadu i Beogradu otvorili ste produkcijske studije i uposlili već stotinak kreativaca iz Srbije. Iz kojih oblasti tražite ljude?
– Naše kreativne timove u novootvorenim studijima već sada čine lokalni scenaristi, dizajneri, storibord umetnici, animatori, modelari, developeri, kompozitori, filmski reditelji, ali smo stalno u potrazi za novim talentovanim licima. Podjednako su nam potrebni i ljudi sa iskustvom, koji su spremni da se odmah upuste u kreiranje visokokvalitetnih animiranih sadržaja za striming platforme, ali i oni koji tek započinju svoj put u ovom poslu. Evo, iskoristiću priliku da pozovem sve zainteresovane da prate vesti o novim otvorenim pozicijama na našem sajtu, društvenim mrežama, ali i kanalima našeg strateškog partnera Archangel Digital, koji nam takođe dosta pomaže u traženju i odabiru novih članova.
Koji je Vaš utisak o Srbiji kao zemlji za pokretanje poslovanja?
– Veoma pozitivan, bar što se tiče kreativne industrije. Vidim to i na primeru drugih stranih kompanija koje su se odlučile da posluju u Srbiji, a nadam se da će ih uskoro biti još više iz naše oblasti, oblasti filma. Razmena ideja i iskustava, pa i postojanje zdrave konkurencije, mogu da učine čuda po pitanju kreativnosti.
A kakav Vam je utisak kada je reč o talentima u svetu filma i animacije?
– U taj deo nikad nisam ni sumnjao – kreativnost ovdašnjih ljudi je nesporna. To je jedan od glavnih razloga zbog kojih sam uopšte i došao u Srbiju – i Miloš i Gabrijela (Karluči) stalno su mi pričali o pozitivnim primerima, iskustvima i još neotkrivenim talentima pojedinaca iz sveta umetnosti i filma. Podjednako ima i iskusnih umetnika priznatih od strane lokalne zajednice, ali i sasvim mladih početnika čiji talenat treba prepoznati, podržati i podstaći, radeći sa najsavremenijim tehnologijama i vrhunskim stručnjacima.
Koje lekcije donosite u Srbiju iz Holivuda?
– Ne znam da li ih mogu nazvati lekcijama, ali svakako želim da ovim mladim talentovanim ljudima prenesem „holivudski” odnos prema radu – posvećenost, upornost i profesionalizam koji su tamo neophodni kako bi se neki projekat ostvario. Pored toga, donosim iskustvo sarađivanja sa nekim od najvećih filmskih imena, a sa kojima verujem da će i oni sami imati priliku da sarađuju – tu pre svega mislim na Džonija Depa i serijal „Pafini”. Naravno, siguran sam se da će se i taj spisak s vremenom produžiti.
Postoje li neke lekcije koje biste odavde mogli da ponesete, ili je još rano za takve zaključke?
– Ironično, poneću upravo one lekcije koje se danas ređe sreću u Holivudu, a koje me neodoljivo podsećaju na moju rodnu Italiju. Dobru, pozitivnu energiju, opuštenost, te ljubav i strast prema poslu. Ako nas je ova čudna godina nečemu naučila, to je da s vremena na vreme zastanemo, usporimo i svakodnevnim stvarima pristupamo sa lakoćom, bez stresa. Jeste da nam je sada to zadovoljstvo pomalo ograničeno, ali pauza za ručak ili kafu sa kolegama često zna da bude izvor najboljih i najkreativnijih ideja, pre nego sedenje satima u sali za sastanke.
Vaši filmovi i animirani serijali nalaze se na vrhu lista gledanosti na striming platformama. Vidite li u striming platformama trajnog partnera u budućnosti, ili ćete se u potpunosti vratiti bioskopima? Ili je, možda, rešenje negde između, odnosno u kombinovanju oba?
– Rešenje je definitivno negde između. Da nije bilo striming platformi, postojeća industrija zabave bi veoma teško preživela ovu pandemiju. One su nam ponudile alternativu bioskopima i klasičnim premijerama, pa čak i festivalima. Što se tiče animiranih sadržaja i rada Iervolino Studios u Srbiji, otvaranje studija u datom trenutku bila je odlična ideja, jer ovaj tip produkcije, ukoliko je neophodno, omogućava bezbedan i efikasan rad od kuće svih zaposlenih, a sam format kratkih animiranih filmova je kao stvoren za distribuciju putem striming platformi. Sa druge strane, ništa ne može u potpunosti da zameni onaj osećaj odlaska na premijeru ili filmski festival – mrak bioskopa, veliki ekran, iščekivanje, atmosferu. Priznajem da se nikada toga ne bih odrekao.
Postoji li neki cilj koji ste sebi odredili, nakon koga ćete reći: „Sada sam uradio apsolutno sve”?
– Pa, bilo bi lepo osvojiti tog Oskara (smeh).
Tekst: Anja Stanišić
Foto: Nebojša Babić, privatna arhiva